söndag 12 juni 2011

Tänker tillbaka............för mycket!

Under dagens soliga löppass så han jag som vanligt med att tänka en hel del, idag känns det som att jag t o m var smart;-)
Det som framförallt slog mig var är att jag inte kan gå omkring och tänka tillbaka på det som varit, kan inte få saker ogjorda eller gjorda på annat sätt. Jag måste tänka om och istället se framåt och skapa mig nya mål med dagens förutsättningar som startpunkt, inte det som var en gång i tiden!

Nr 1: Min mage är inte i bra form, detta till stor del pga stress men framförallt pga mitt Godis beroende. Jag har ju nån form av magkatarr som jag äter medicin för. Om jag skall bli av med detta kan jag fan inte fortsätta äta godis varje dag som jag nu gör, skärpning!!!!
Till detta kan jag ju även tillägga att jag vill ner ett par kilo i vikt (2-4 kg) och hur detta skall ske utan att ens försöka vet jag inte;)

Nr 2: Löpmässigt kan jag inte titta på de tider eller den formen jag hade för 3 år sedan, jag tränar ju inte lika hårt och bra idag!
Vill jag nå dessa resultaten igen så måste jag träna (minst) lika mycket som jag gjorde då! Där kommer då frågorna in:
Vill jag träna lika mkt/ hårt?
Om ja (ovan), hinner jag detta?
Om ja (ovan), håller kroppen för detta?

Dessa saker måste jag verkligen noggrant fundera igenom och även diskutera med min omgivning, just för tillfället finns det dock ett par Nej som gör att jag lägger mig på en mera åt underhålla kroppen nivå tills vidare.

Nr 3: Hunderiet, här är det ju mkt ovisshet för tillfället. SKK vill ha in en skrivelse med min syn på föra helgens tävlingsincident för att kunna arbeta vidare med ärendet, utkast i stort sett klart och kommer läggas på lådan imorgon. Sen vad som händer vet jag inte, det får tiden visa.
Den skyddsgruppen jag kom med i vet jag inte hur det blir med då jag ju inte vet hur det blir med Leffe.
Det är mkt jag inte vet så mkt om, men dessa saker kan jag knappt påverka heller. Då är det bättre att lägga kraft och energi på det som går att påverka!:)
Jag vet att jag inte kommer att tävla mer med Leffe, oavsett SKKs dom. Detta beslut kan givetvis omprövas men detta tidigast om 2 år (egen satt avstängning).
Jag kommer köra vidare med Leffe som tjänstehund, där funkar vi bra ihop:-)
Jag kan och kommer fortfarande träna på stenhårt med Leffe, men nu den närmaste tiden med fokus på att bara köra roliga och positiva saker där vi kan undvika konflikter in i det längsta. Måste återskapa den tillit som naggats rejält i kanten! Nu skall vi satsa på att ha kul som fan!:-)
Utöver detta så håller vi ögon och öron öppna för att skaffa oss en valp vad det lider, denna valp skall bli min nya tävlingshund. Bonzo och Svinto har ju dessvärre inte så lång tid kvar, och vi har sagt att detta (om inte ett under sker!) blir deras sista sommar. De skall få somna med värdighet den dag det är dags, inte plågas i smärtor. Båda kommer dessutom få somna in samma dag, annars kommer kvarvarande av dem sörja ihjäl sig:(
Men nu är det ändå fullt fokus på att ha kul med ALLA hundarna den närmaste tiden!:-)

Detta var väl de 3 stora grejerna jag tänkte på under dagens runda.
Själva löprundan hamnade på 16,8 km i lite lugnare takt. Löpmässigt så kändes det väl inte direkt på topp, med magkatarr går det inte riktigt att göra sig själv rättvis. Förhoppningsvis kommer detta snart vara bättre!?:-)

Dagens slutsats:
Sluta tänka bakåt så mkt, satsa framåt för det är detta jag kan påverka!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar