onsdag 15 juni 2011

Intervaller & Premiärdopp:-)

Måndagen var ju en dag i hundtränandets anda, gårdagen (tisdag) fick det därför bli lite mindre av den varan för att istället fokusera på att göra lite annat eller om sanningen skall fram så var det för att låta Leffe vila lite då jag inte vill köra honom för trött;)

Igår så blev det istället första löpkvalitetspasset sedan Göteborgsvarvet, något som jag våndades för ganska hårt måste jag erkänna. Såhär såg gårdagens pass på Vilundavallen ut:

2*(8*400 m), pj 200 m, Sp 2' 30'' + 200 m

79,5 / 58,7
78,6 / 58,2
80,2 / 59,1
80,9 / 57,1
82,3 / 59,7
81,7 / 58,7
81,5 / 57,7
82,6 / 59,4

(Gs 1: 80,9 (3.23 mnin/km))

2' 30" + 58,1

82,8 / 58,2
82,5 / 58,2
84,2 / 59,8
83,9 / 58,9
82,9 / 58,6
81,9 / 60,2
83,7 / 58,9
81,4 / 59,5

(Gs 2: 82,9 (3.28 min/km))
Gs tot: 81,9 (3.25 min/km)

Öppnade för hårt på första serien, fick betala för detta under passets gång. Jobbigt som bara den, benen svarade inte riktigt idag. Detta var första kvalitetspasset sedan Gbg Varvet.


Totalt hamnade detta pass på 15 km (uppvärmning och nedjogg inkluderat), får väl se om detta är början på att komma igång med kvalitetspassen igen eller om detta bara var ett sporadiskt återfall!?;)
Utöver träningen så bjöd förmiddagen på damsugning, kantklippning (gräs vid uteplatsen) och hundrastning.
Efter lunch så drog vi iväg för att simma Nelly och Leffe lite nere vid Kairo, om det skulle visa sig vara varm i vattnet så hade vi packat ned badkläder. Detta slutade med att årets premiärdopp togs!:-) Jättevarmt och skönt i vattnet, så pass varmt att jag kunde simma ihop med hundarna (pressa dem lite hårdare uatn risk):-)
Kvällen bjöd på grillat, filmtittande och fixande inför denna dag som kommer bli en lång dag!
Jag kliver idag på min 5 nätters jobbvända och kommande natt så har jag fått äran (!?) att bli flyttad från min fasta bil för att istället gå på en extrabevakning där pundare och ligister tydligen håller på som värsta råtinvationen! Vi kommer (jag & Leffe) att vara där mellan 17- 06 för att förhindra intrång och stölder, känner mig anningen kluven till denna bevakning. Egentligen så är denna typen av jobb rätt så roliga, men eftersom jag ju försöker ta ur lite av denna typ av attityd och allvar ur Leffe för att få honom lite trevligare så kommer det kännas skumt att helt plötsligt uppmuntra och beröma honom för om/ när han trycer undan folk! Tanken var att jag skulle varit på denna bevakning 5 nätter, men jag lyckades få det till att bara bli 1 natt (kan säkert ändra sig!:(), detta känns som att det räcker för Leffe;)
Innan jobbet så skall jag även träna på jobbets hundträning, 12- 16, så detta kommer innebära att när jag åker hemifrån så kommer jag sedan inte komma hem igen förens imorgon vid runt kl. 07.00. Kan egentligen säga att det blir jobb från 12- 07, skaplig natt;-)
Nu är det dags att sätta lite fart så att jag hinner med ett lättare löppass innan det är dags för dagens bravader:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar