onsdag 1 juni 2011

BLÅST på Intervallpasset!

Gårdagen blev aningen lite för hektisk för att jag skall vara helt nöjd, anledningen är dagens husvagnspremiär och Securitas KM (mer om detta i annat inlägg).

Började med sedvanliga rundan i skogen med hundarna, detta följdes upp med att Madde fick agera Figge lite:) Var ju tvungen att slipa lite detaljer inför dagens skydds tävling;)
Efter detta svidade jag om för ett intervallpass på Vilundavallen, väl framme där ( efter uppvärmnings jogg) möts jag av att ungdomens 10 kamp lagt beslag på löparbanorna:( Bara att tänka om och låta detta bli ett lättare pass för att ta nya tag eftermiddag/ kväll. 7,5 km slutade pass 1 på:)

Hem och stöka på med packning och handling inför husvagnspremiären, mkt att tänka på!!!

När detta var klart svidade jag åter igen om för ett nytt försök med mina intervaller, nu dock aningen omotiverad, stressad och med 26-28 grader varmt i kombination med storm. Slutade istället med att jag nu körde 10 km progressiv snabbdistans, i mål på 40.15. Även om det inte alls blev som det var tänkt på träningsfronten denna dag så blev det ändå bra:) Summeras ju till 17,5 km på 2 pass.

Kvällen bjöd på grillat, packning (igen!!!:(), lite TV och glass:)

Nu är det dags att sätta lite fart så jag kan åka och göra bort mig i mitt första Securitas KM, kommer tävla i skydd, lydnad, uppletande och patrullstig med Leffe. Kan bli spännande;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar