lördag 25 juni 2011

Hektisk Midsommarafton!

Gårdagen var en minst sagt hektisk upplevelse, det var ju ett midsommarfirande som skulle hinnas med innan jobbet och där var det inga som helst problem utan jag han t o m med att vila ordentligt innan det var dags att dra till jobbet och tur var väl det!
Att jobba på midsommar brukar var extremt lugnt och stilla men gårdagen var allt annat än lugn, började med att larmryck innan det var dags för ett genomsök med Leffe efter ett av de rejälaset inbrotten på mkt länge, fan vad kul att låta jycken få jobba lite på rikitgt nu när Polisen inte hade tid att komma. Vi hittade mkt av intressen men buset var så långt borta som man kan vara, men vi hade kul ändå:-)
Efter detta drog det igång med en massa lägenhetsstörningar, inte mindre än 7 st avverkades innan det var dags för hemgång på morgonkvisten. Mkt pappersarbete blev det, måste ändå erkänna att det är kul när det rör på sig lite mer än vanligt:-)

Idag så är det snart dags att åka för att inleda natt nummer 2 av 5. Har sedan jag vaknade hunnit med en runda med hundarna, en löptur på 10,5 km på rätt så trötta ben (framförallt vaderna och baksidorna) och så har jag även hunnit med att göra som alla andar och avnjutit en bakfyllepizza även fast jag inte alls är bakis;-)

Under mina löprundor så brukar jag ju kunna skena iväg i tankarnas och funderingarnas värld, så även denna dag. Idag så ställde jag mig frågan hur fan jag tänkte när jag anmälde mig att springa 5000 m på Sthlm Stadion nu på Onsdag?!?! Jag kliver ju av min 5 nätters jobbvända på Onsdag morgon kl. 06.24, att då springa 5000 m på bana senare denna kvällen!, hur skall detta vara möjligt!?!? Lägg där till att jag ju även skall springa Trosa Stadslopp på Fredag kväll, jag som bara sprungit 2 lopp på hela året och inte alls tränat som jag borde, skall jag nu dubbla min loppskörd på 3 dagar!? Får nog fundera lite på om detta är så smart, den som har nån bra synpunkt att komma med om detta är välkommen;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar