lördag 9 juli 2011

5 skyddspass och 17 km Snabbdistans:-)

Första riktiga dagen på denna Karlstadsvistelse har nu nått sin kväll.
Vi har mottagits av den underbara Solen i Karlstad som de är så kända för, strålande sol från klarblå himmel och ca 25 grader, lätt fläktande vind:-)
Dagens skyddsläger startade på Hammarö Bhk kl. 09.00, då hade vi hunnit med en skön frukost i vagnen och en 30 minuters promenad med djuren.
Vi har under dagen hunnit med hela 5 (!!!!) st skyddspass. I stort sett allt har varit i munkorg med fokus på att hela tiden varit på att ha Leffe i den positiva filen, detta har gått mkt bra. Leffe har skött sig riktigt bra och husse är än så länge nöjd;) Mkt av träningen har även lagt på transporterna i korg, här finns det att jobba med och detta gör vi för fullt:-) Resultatet över lag är riktigt bra!:-)

Efter att ha avslutat skyddsträningen (strax efter kl. 17) så blev det ett stopp för att köpa det kött jag nu grillar innan jag lyckades lura med mig skyddsfiggen och vännen Patrik med hans Malinut på ett fyspass. Jag och BimBim sprang, Patrik cyklade. Tanken var att detta, med tanke på uppladdningen (heldag ute i solen med dåligt födointag) skulle bli ett lättare distanspass, Så blev det inte riktigt!!!;)
BimBim satte upp farten och det visade sig hamna på ca 4.05 min/km fart - inte riktigt lugnt men va fan;-)
Det hela slutade med 17 km på 1.11.28, ett gott dagsverke;-)
Nu är det dags för lite käk, en kall öl och sedan laddning inför en ny skyddsdag imorgon!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar