måndag 11 juli 2011

Kvalitetsångest:(

Sitter nu här i förtältet på Möruddens Camping (Hammarö/ Karlstad), har avverkat alla morgonbestyr, rastat hundarna och är väl i stort sett redo för dagens löppass. Det enda som nu fattas är motivationen och viljan!
Som vanligt, måste jag nästan säga, så drabbas jag av ångestliknande känslor inför kvalitetspasset som enligt skissen skall avverkas idag. Efter inledande uppvärmning så skall farten dras upp till ca 4.15-4.20 min/km i ca 75-85 minuter, med tanke på att jag gjorde 75 minuter i den farten förra veckan så är väl 80 min skamgränsen denna vecka!?
Just nu känner jag mig tung, seg, trött, lite lätt stramande i höger baklår. Allt känns helt enkelt fel inför passet, som vanligt när ångesten slår till alltså;(
Får väl helt enkelt göra som jag brukar, på med kläderna och intala mig själv att börja lufsa på och se vart det hela slutar!? Blir det hela passet eller bara en luffs, det vet jag först efteråt? Oftast brukar det släppa när jag väl är igång:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar