tisdag 19 juli 2011

Dags att plåga mig lite!!!:-)

Sådär då, är nu ledig en sista gång innan den riktiga ledigheten (SEMSTERN) väntar! Ledigheten startade då jag igår morse klev av nattjobbet, en mkt lugn vända där jag t o m han med att lägga och ta ett längre ängsspår med Leffe (spåret gick kanon!:-)).
Igår blev det, efter knappt 4,5 timmars sömn, bara ett enkelt lufspass tillsammans med Madde (på cykel), Nelly & Leffe. Passet landade på 7,6 km, kvalmigt och varmt men ändå rätt skönt:)
Utöver joggen så blev det ett besök hos husvagnshandlarna här i Väsby, dels så passade vi på att dregla lite över de mera morderna (DYRARE!!!) vagnarna men framförallt så blev det att köpa på sig ett riktigt avlastningsbord till förtältet samt ett par tiktigt bra backspeglar och lite annat smått och gott:)
Kvällen bjöd sedan på lite hemköpt Thaimat och film, vi firade lite lätta här hemma att det var vår 11-åriga förlovningsdag igår:-)

Idag eller rättare sagt ikväll så är det dags att testa min nuvarande form på 10 000 m, testlopp arrangeras på Sätra IP. 25 varv i snabbast möjliga fart är väl vad som gäller!?;)
Med tanke på att jag ju är påväg tillbaka in i min ordentliga träning, har 2 riktigt tunga veckor i benen, så räknar jag inte med några stordåd ikväll! Nä, detta är mer ett bra fartpass där jag kommer få reda på vart jag står inför den kommande tidens träning. Skulle jag gissa tid nu så är jag nöjd om jag kommer in under 37 min, så illa ställt är det faktiskt med fart och form just nu;-) Känns skönt att jag har 1 helt år på mig att göra någonting åt detta, resan har bara börjat!!!:-)

2 kommentarer:

  1. Gott, ploga väl ikväll, tror def. du kommer in under 37', men som du påpekar det långsiktiga är viktigare, innan du står på startlinjen om ett år är du säkerligen god för sub 35' igen...

    SvaraRadera
  2. Hoppas och tror att du har rätt Johan:-)
    37' är en försiktigt målsättning för att inte spränga mig, strtfältet ikväll är ju rätt så gott;-)

    SvaraRadera