fredag 29 juli 2011

Gick ju inte så bra:(

Gårdagen bjöd ju på ännu ett kvalitetspass, ett minder lyckat sådant kan jag nu konstatera!

Tanken var 45' dist direkt följt av 3*2 km i terräng, pj 500 m.

När jag gav mig ut så kände jag direkt att benen inte alls var med idag, på detta även tryckande 30 graders värme och stekande sol.

45' distans (9,8 km)

2 km, 8.50 (4.25 min/km), lyckades/ misslyckades med att få Maraboubacken som inledning (500 m uppför)

pj 3.00

2 km, 8.33 (4.16 min/km)

pj 3.03

1 km, 4.15, AVBRYTER!

nedjogg hem.

Valde att köra passet i Semdbyspåret som förvisso är ganska så kupperat men ändå inte så kupperat att tiderna skall bli såhär dåliga! Fans absolut ingen kraft alls idag, valde t o m att avbryta pga just detta, nedtränad och värmen samt mkt med packning inför semesterresan är säkerligen anledningar nog för detta sämre pass.

Trotts att jag tyckte jag tog i allt vad jag kunde så fick jag inte ens upp pulsen över huvud taget idag, det gick bara inte!

Sträcka:
16,5 km
Maxpuls:
159 slag/min
Hastighet:
13,07 km/h
Snittpuls:
139 slag/min
Tempo:
04:36 min/km

Är bara att bryta ihop och komma igen!;-) Nä, faktum är att jag inte lägger allt för stor energi på detta mindre lyckade pass, jag vet ju varför det blev såhär (står i slutet av träningsrapporetn ovan). När jag i år legat på ett träningssnitt på ca 5-6 min/ vecka med som max 1 kvalitetspass och nu senaste 3 veckorna (4:a med denna) gått upp på 9-11 mil/ vecka med 2 kvalitetspass så blir det ju självklart att benen tröttnar, värre hade det varit om det var pulsen som skenade iväg! Nu är ju pulsen GRYMT låg trotts att jag upplever ansträngningen som nästintill maximal, visar bara på hur trötta benen är! Vila idag Fredag (resedag), lättare imorgon Lördag och så förhoppningsvis piggare ben på Söndag igen!?:-)

Idag så är det dags att hänga på husvagnen på riktigt för att dra iväg på "den riktiga" semestern, inleder med ca 10 nätter i Karlstad:-) Vagnen är packad och klar så det som nu återstår innan avresa är att äta frukost (vakna), rasta hundarna, lämna film, besöka apoteket (hundmed.) sedan skall vi vara påväg!!!:-) Räknar/ hoppas på att vara iordningsställda på Möruddens Camping i god tid till DN galan kl. 19.00, får se om vi lyckas!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar