torsdag 28 juli 2011

Semestern är HÄR!!!

Skål och välkommen SEMESTERN!!!:-) Nu är vi äntligen framme vid detta underbara datum som innebär 1 månads ledighet från jobbet, ojojoj vad här skall njutas!!!=)

Innan jag gör någonting annat så är jag skildig att redovis mitt kvalitetspass från i Tisdags, intervallerna slutade såhär:

Intervaller på Vilundavallen enl. följande: 1200- 1000- 800- 1000- 1200 m, pj 200 m, SP 1' + 200 m, 2000 m

Utfall:
4.17,0 (3.34 min/km)/ 63,6
3.36,9 / 61,7
2.54,4 (3.38 min/km) / 63,5
3.37,4 / 63,9
4.24,8 (3.41 min/km)

60'' / 65''

7.21,6 (3.41 min/km)

Idag var det mera vilja än fart! Kände redan under uppvärmningen att benen var helt slut, låren träningsvärköma, kraftlösa till max.
Krigade mig ändå igenom passet, inga vidare bra tider men j..ligt bra för att stärka skallen genom att jag inte vek ned mig:)

Sträcka:
13,2 km
Maxpuls:
169 slag/min
Hastighet:
13,89 km/h
Snittpuls:
156 slag/min
Tempo:
04:19 min/km

Ett rent och skärt viljepass på fruktansvärt trötta ben, bättre känsla var det igår då jag sprang in mina nyanlända (från England) skor, ett par New Balance 905. Semesterns första pass bjöd på 10 km lättare distans, med bara 4,5 timmas sömn var detta ändå skönt och avslappnat:-)

Igår så var det annars en rätt lugn dag, handla lite, grilla, kolla film och slappa på soffan:-) Just när det var dags att hyra film så kunde vi inte avgöra vem av mig eller Madde som skulle få äran att cykla ner till videobutiken, slutade med att vi båda fick ta varsin hund och cykel för denna resa:-)

(en bild från vår cykeltur igår)

Idag så är det en fullpackad dag, som inleddes på bästa sätt med en sovmorgon:-) Det skall hinnas med en hel del, rasta hundarna, springa kvalitet, hämta husvagnen, packa husvagnen, ställ husvagnen på uppställningsplats och få ordning här hemma! Ingen ide att spilla mera tid här alltså!!!;-)
Kan bara passa på att nämna vad dagens pass skall bjoda på, inleds med 45 minuter distans som sedan (direkt) övergår till 3*2 km i terräng, 500 m pausjogg, innan jag får jogga ned och ta tag i allt här hemma!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar