torsdag 14 juli 2011

Marathonresan Startar Idag!:-)

Har funderat fram och tillbaka, nu är det spikat och betalt! Jag kommer om ganska så exakt (på timman) starta ett Marathonlopp igen:-)

http://jubileum.marathon.se/start/index.cfm

Har ju inte sprungit Marathon sedan 2009, 30/5, då jag gjorde ett sämre Stockholm marathon (3.02.23). Efetr detta togs beslutet att jag inte skulle köra såhär långa lopp, lite för otålig som coachen sade;)
Nu har jag dock bestämmt mig för att göra ett avsteg från detta beslut, kan bara inte missa chansen att få springa detta Juileumslopp. Det är ju inte varje gång man får chansen att springa OS, om än 100 år för sent;-)
Mitt pers på marathon sattes för övrigt i Milano marahton, 23/11- 2008, med tiden 2.52.52. Detta är jag på intet sätt nöjd med då jag vet att det skall gå att kapa en hel del om jag får till det.

Har ju sedan förra våren, då jag drog på mig hjärtmuskelinflamation, haft otroligt svårt att hitta motivationen och lusten att verkligen träna på så seriöst och strukturerat som jag vill och bör för att det skall bli bra. Har ju dragit tillbak min anmälan från i stort sett alla lopp jag anmält mig till pga sviktande form och självförtroende, nu med ett STORT och Tidligt mål att träna för så är jag säker på att det kommer att bli andra bullar!!!:-)
Nått tidsmål kommer jag inte sätta upp nu, det är främst att genomföra ett BRA lopp som jag skall träna för.

Kommer här i bloggen att fortlöpande dela med mig av min träning och min form inför loppet som väntar om ett år.

Kan meddela att formen just nu inte är i närheten av vad den skall vara vid startlinjen, idag väger jag in på 86,6 kg (skall ned på 82 till startdagen, ja tidigare än så!). Kommer nu att göra en helhjärtad sattsning där slutmålet är just Maran om 1 år, många delmål på vägen kommer att komma men slutmålet är om 1 år!!!:-) Då skall jag vara i mitt livs bästa form, fan vad jag är taggad att ta tag i detta på allvar igen!!!:-)
Nu väntar många svettiga timmar i löparskorna (ute & inne på bandet), många timmar på gymet, på cykel och i poolen!!!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar