torsdag 21 juli 2011

Kvalitet i regnet väntar:(

Igår var det en riktigt trevlig dag som inleddes med en lugn uppstart (kaffeslappa) innan hundarna rastades och på detta kunde jag avverka 10,5 lätta kilometrar i löparskorna, kändes lätt och skönt trotts den kvalmiga värmen:) Lyckades även vara så pass duktig att jag fick in ett pass med styrketräning innan lunch:)
Efter lunch bar det av ner till centrum för att handla lite mat och tillbehör till cykeln som nu är helt iordningställd inför kommande Semestern:-)
Kvällen bjöd på middagsbjudning ute på restaurang, det var Maddes Pappa som bjöd ut oss. Underbart god mat i trevligt sällskap, att jag dessutom för ovanlighetens skull kunde ta en öl till maten (tack vare ordningsställda cykeln) var ju en extar bonus som förgyllde dagen ännu mera:-) Efter avslutad middag blev det en skön promenad nere längs Väsbyån innan vi drog oss hemåt för att inta jäsningsläge i soffan;)

Idag lär det inte bli så mkt sämre, det som väntar idag är nämligen ännu en dag med restaurangbesök:) Ikväll så skall vi till Hermans restaurang (vegetarisk) tillsammans med våra vänner Adam & Caroline, detta som tack för att de och Madde hjäpte till med en grej i Maj.
Innan vi kommer till kvällen så skall jag dock försöka samla kraft, energi och vilja att ge mig ut i ösregnet och avverka 90 minuter i 4.15 min/km fart, totalt lär väl passet hamna på ca 25 km om allt går som det skall. Rapport lär komma!

Nu frukost, måste ju fylla på med energi!!!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar