lördag 16 juli 2011

Med och Utan Mål!!

Har ju nu, sedan knappt 2 dagar tillbaka, återigen ett tydligt mål med min löpning. Det är ju att springa mitt livs bästa Marathonlopp den 14/7 2011, jag skall då vara i absolut toppform!!!:-)

Kan nu, sedan dess att jag slog fast detta mål, känna en enorm skillnad i min känsla och målmedvetenhet i träningen. Nu är jag på god väg att hitta tillbaka till löptänket, glöden och gnistan igen. Dessa saker har ju mer eller mindre varit som bortblåsta senaste året:( Nu börjar jag sakta brinna för detta igen!:-)
Att ha en tydlig målbild visar sig vara absolut nödvändigt för min del, detta är säkert nått högst individuellt men för min del räcker det inte med att bara vilja bli bättre och snabbare. Jag måste helt enkelt ha ett tuffare mål att träna mot/ för.
Likadant är det ju med mig och hunderiet, när jag fick (är ju nu tillfälligt avstängd) tävla med Leffe så tränade jag i stort sett varje dag. Nu blir det sämre och sämre, eller rättare sagt så går det mkt mera i vågor nu vilket ju inte på något sätt är optimalt. Jag måste helt enkelt ha ett tydligt, inte för lätt, mål att träna mot!

Löpmässigt är Slutmålet Jubileums Maran 2012, delmål finns och kommer att fyllas på med.
Hunderiet har jag ännu inget tydligt mål, men måste hitta nått! Kanske kan målet vara att låsa upp avstängningen (göra ett prov hos SKK) för att återigen kunna ha möjligheten att tävla!?

Det jag vill komma till och har kommit till är hur viktigt det för mig är med en tydlig målbild, utan detta blir det bara pannkaka, med detta krigar jag mig igenom (som i Torsdags) ett intervallpass även om det inte känns 100% bra:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar