lördag 2 juli 2011

Trosa Stadslopp 2011:)

Igår var det dags för årets blott 3:e löptävling för min del, detta är väl i stort vad jag tidigare snittat per månad så jag har väl inte precis rosat löpmarknaden detta år;(

Uppladdningen under dagen var allt annat än seriös om man säger så, det bjöds på sola och bada, sola och bada och ännu mera sola och bada:-) Där emellan han vi in en sväng till Trosa för att handla lite, käka en lunch (lasagne) och hämta ut nummerlappen, men i stort så bjöd dagen som sagt på sol och bad med hundarna, man måste ju passa på när man bor vid havet dessa varma sköna dagar:-)

För att göra förberedelserna inför kvällens lopp ännu mer oseriösa så hyrde jag och Madde varsin cykel och cyklade in till Trosa, det låter värre än vad det var då det bara är ca 4 km:) Anledningen till detta var att hundarna skulle få ligga gott i förtältet och bilen, garanterat skugga, samt att man skulle kunna ta en öl efter loppet:-)

Loppet:

Värmde upp den trötta och sega kroppen, varmt och svettigt var det och formen/ lusten saknades ända tills dess att jag sprang på klubbkamrater och fick snacka lite med dem, där vände det till att jag blev löpsugen:-)

Startskottet/ tutan gick kl. 21.00 och det enda jag tänkte var att inte rusa på för hårt från start, har man som jag inte tränat tillräckligt bra så MÅSTE man ta hänsyn till detta och inte starta som förr i tiden.
Här kommer en länk med loppets tidsfakta från min sida:
http://www.sportstiming.dk/Results/IndividualResult.aspx?Id=214195

Det var fruktansvärt jobbigt med värmen och kvalmigheten, dock så kändes det förvånansvärt bra ändå i stort. Troligen så blev det så pass bra pga att jag höll igen och anpassade mig efter nuvarande form, känslan i mål var att jag lyckades ta ut mig perfekt och att det ändå inte är så långt att ta sig tillbaka om jag bara tränar mera seriöst ett tag:-) Nu skall det bli bättring på den fronten!!!:-)

Efter avslutat lopp blev det dusch, kebabtallrik och hemcykling. En riktigt trevlig och lång dag slutade med sänggång strax innan kl. 01.00.

Passar på att ta med 2 st bilder, den ena tagen av Madde då jag skär mållinjen, den andra visar vad Leffe roade sig med nu på morgonen (spana in granarna;)):-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar